تعمیر تخصصی گیربکس اتومات

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک

فروش گیربکس اتومات

فروش گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتومات
گیربکس اتومات

New Page 1

چگونه اتومبیل دنده اتوماتیک را برانیم

چگونه اتومبیل دنده اتوماتیک را برانیم نکات مهم :

 1- اتومبیل اتوماتیک دارای

 ۲- پدال ( گاز و ترمز ) می باشد که برای استفاد ه از این دو پدال فقط از پای راست استفاده نموده و از پا ی چپ به هیچ وجه استفاده نگردد. 2- اتومبیل دنده اتوماتیک درقسمت کنسول و محل صفحه دسته دنده دارای

 علامت هایی با حروف (P – پارک) ، (R – دنده عقب ) ،( N – خلاص ) ، (D – دنده حرکت به جلو ) ، ( M - دنده های دستی ) می باشد .

3- جهت استارت زدن لازم است دنده در حالت پارک (P) پای راست روی پدال ترمز بوده وسپس استارت بزنید.

4- بعد از روشن شدن اتومبیل ( بنا به تصمیم شما در حرکت جلو و یا عقب ) دنده را در حالت ( D) جلو و

 یا (R) عقب گذاشته و پای خود را آهسته از روی پدال ترمز برداشته سپس خودرو حرکت می نماید . 5

- بعد از این حالت پای خودرا روی پدال گاز گذاشته تا به حرکت اتومبیل سرعت دهید.

6- درصورتیکه قصد توقف دارید ، پا را از روی پدال گاز برداشته و روی پدال ترمز قرار داده و پس از توقف کامل دنده را از حالت ( D ) و یا (R) خارج ودر حالت (N) و یا (P) قرار دهید.

 7- در صورتیکه قصد توقف طولانی دارید قبل از تغییر دنده ترمز دستی را کشیده و سپس دنده را در حالت(P ) قراردهید.

8- در توقف های کوتاه ( ترافیک و توقف کمتر از ۲ دقیقه ) فقط پا روی پدال ترمز قرار داده و تغییر حالت دنده به P, N خودداری نمایید .(استهلاک بی مورد به گیربکس وارد می شود ) . 9

- برای اینکه در جاده های کوهستانی و در شیب زیاد به گیربکس فشار نیاید ، دنده را در حالت دنده دستی ( ۲و یا ۳ )قرار دهید تا از کم و یا زیاد شدن دنده به طور اتوماتیک جلو گیری نموده و سرعت اتومبیل تحت کنترل شما قرار گیرد . 10

- درخودروهای ۲۰۶ تیپ ۶و خودروهای تیپ ترونیک می توانید در ترافیک های سنگین و طولانی از دنده دستی (M ) استفاده نموده تا از اتومات نمودن در دنده های سنگین جلوگیری شود( بیشترین استهلاک از این قسمت می باشد ) .

11- به هیچ عنوان جهت تسهیل درحرکت ( حتی حرکت آهسته ) دسته دنده را درحالت ( N) قرارندهید . 12

- درخودرو ۲۰۶ تیپ ۶ تغییر حالت دسته دنده از اتومات به دستی (D به M)ویا بالعکس درهرسرعت امکان پذیر می باشد .

 13- درصورت نیاز به حمل خودرو به هیچ وجه روی ۴ چرخ بکسل نشود ( زمان حمل چرخهای جلو از زمین جدا باشد ) 14

- به هیچ عنوان د رحرکت ( حتی حرکت خیلی ساده ) دنده را به حالت P قرار ندهید دراین حالت به دنده P آسیب جدی وارد گردیده و ممکن است گیربکس قفل نماید . 15- درقسمت کنسول و محل صفحه دسته دنده

، تکمه های ( S) اسپورت و(E ) اقتصادی و (*) اسنو را ملاحظه می فرمایید . تکمه ( E ) برای رانندگی در شرایط عادی و تکمه (S) برای رانندگی با شتاب و سرعت بیشتر بوده و الزاماً مصرف بنزین بالا تر خواهد رفت و تکمه ( * ) جهت رانندگی در سطوح لغزنده ( برف ) می باشد که در دنده ۲حرکت می کند . 16- در خودروهای پژو پارس اضافه بر تکمه ( S و *) دارای تکمه (۱) می باشد که فقط در حالت دنده دستی ۲ قابل استفاده می باشد که پس از انتخاب تکمه ( ۱) خودرو فقط با دنده ۱ حرکت می کند .

 17- جهت طول عمر بیشتر گیربکس بهتراست روغن گیربکس هر ۳۵/۰۰۰ کیلومتر توسط نمایندگی مجاز چک شودودر صورت نیاز تعویض گردد .

 18- شستشوی موتور و گیربکس با آب با عث وارد آمدن ایرادات احتمالی و خسارت در قسمت برقی و اتصالات و ecu ( کامپیوتر ) می گردد، لذا خواهشمند است از شستشوی موتور با آب جداً خودداری نمایید ..


تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس تعمیر 

تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس اتومات-تعمیر گیربکس تعمیر